You're most welcome - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Werkvakantie Capelle - WaarBenJij.nu You're most welcome - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Werkvakantie Capelle - WaarBenJij.nu

You're most welcome

Door: Team Bukulula

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie

30 Juli 2015 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Maandag 27 juli 2015

Het vertrek
Om 08:30 verzamelden we bij de Morgenster. Hier regelden we de laatste dingetjes zoals het checken van de papieren. In de kerk was het al erg gezellig door de grote opkomst van familie en vrienden. Ook was het super leuk om te zien dat er zelfs mensen uit de kerk waren, zonder dat er familie van hen meeging, die een spandoek hadden gemaakt met de tekst ‘Jullie zijn Kanjers!’. Rond 08:45 vertrokken we richting Schiphol.

Op Schiphol was dan het grote afscheidsmoment aangebroken. Iedereen nam afscheid van familie en vrienden. Hierna gingen we eindelijk echt op weg naar Bukulula.

Na een reis van ongeveer 8 uur kwamen we aan in Kampala. Hier werden we opgewacht door Willy, de projectleider. We werden met zijn negentienen (plus bagage en vier Oegandezen) in een busje voor tien personen gepropt, wat al meteen een heel gezellige sfeer veroorzaakte.

De eerste nacht hebben we doorgebracht in een hotel in Kampala. Na een korte nacht en een ontbijtje op de hotelkamer vertrokken we om 07:00 in hetzelfde busje naar Bukulula. Hier aangekomen werden we meteen warm verwelkomd door de kinderen van de Real Shepherd School. Ze zongen en dansten voor ons en vertelden ons meerdere malen hoe dankbaar en blij ze zijn dat wij hier gekomen zijn (ze zeiden: ‘You are most welcome’).

Na deze warme ontvangst kregen wij een zeer uitgebreide maaltijd voorgeschoteld waarna een deel van ons al een voorproefje kon nemen van de bouw door zand te verplaatsen. Verder vermaakten wij ons door spelletjes te spelen met de kinderen op het schoolplein en ze zo beter te leren kennen. Deze middag hebben we ook onze kamers ingericht. De matrassen met de klamboes eromheen kunnen maar amper in de kamers van het huis waar ook Willy, Sara en hun kinderen slapen. Het is improviseren met de ruimte en de vele grote koffers die we hebben meegebracht.

Ondanks de taalbarrière tussen ons en de kinderen merkten we dat contact maken geen probleem is. Zo hebben we al een aantal namen geleerd van de kinderen. Ook tijdens het spelen leerden de kinderen ons via hand- en voetgebaren kennis maken met Oegandese en Engelse liedjes. Het was heel leuk om te zien dat wij energie kregen van de kinderen en de kinderen van ons. Een kleine high five of een handdrukje bezorgden bij zowel de kids als ons een grote glimlach op het gezicht.

Na een heerlijke lunch rond een uur of vier, werd er verder gespeeld met de kinderen. We speelden wedstrijdjes voetbal met ze en merkten dat er tussen de kinderen zelfs op blote voeten talent zit.
Verder ontspande ieder van de groep op zijn eigen manier. De een las een boekje of maakte een puzzeltje en anderen kletsten of speelden een spelletje met elkaar.

Rond 21.00 uur was ons avondeten klaar. Tijdens deze twee dagen hebben we al veel nieuwe indrukken opgedaan en volop genoten. We zijn al heel dankbaar hoe we hier ontvangen zijn. Met heel veel plezier en door deze dagen al opgedane energie kijken we uit naar de komende weken!

Anouk en Natasja

---

Woensdag 29 juli:
Een dag met twee gezichten

Na een turbulente nacht kon het niet anders dan dat een deel van het herensextet te laat aanwezig was bij het ontbijt. De nacht was bij veel mensen goed bevallen zeker met de wetenschap dat Paul, a.k.a. Geert (onze terreinopzichter) over ons waakte. Na een rustig ontbijt werden de handschoenen opgepakt, de waterflesjes gevuld en kon de groep aan de arbeid! De eerste arbeidsdag was nu echt begonnen! Deze dag leek echter uit te gaan als een nachtkaars…. Een heftige tropische regenbui gooide roet in het eten. Na een uurtje te hebben gewacht, kon het werk hervat worden. Het werk bestaat voornamelijk uit het opvullen van de fundering en het verplaatsen van kleistenen. Plaatselijke bouwvakkers ondersteunen ons met het bouwen, dit gaat echter gepaard met veel onderbrekingen omdat de mannen zich vaak verbazen en lachen om het vreemde gedrag van de bezoekende ‘bazungu’ (blanken).

Na een paar uur kwamen er al een paar duidelijke muren tevoorschijn. Het gebouw begint nu echt vorm te krijgen en wij worden steeds enthousiaster. In de middag klaarde het weer steeds meer op en zette de helft van de groep de bouwwerkzaamheden voort en de andere helft hield zich bezig met onder andere het vermaken van de kinderen of het lopen van een rondje door Bukulula. Mocht u zich ooit bevinden in Oeganda dan is het zeker een aanrader om eens de fiets te pakken. En dan het liefst een fiets zonder zadel, remmen, handvatten en met afgebroken trappers. De bevolking zal u letterlijk met open mond aankijken en u toejuichen en de kinderen zullen achter u aanrennen! Gegarandeerd succes!

Het door onze groep gekookte avondeten beviel iedereen prima. Iedereen begint steeds meer gewend te raken aan het constant ontbreken van stromend water, soms ontbreken van elektriciteit en het missen van al het comfort van Nederland. Op naar de komende tijd!

Niels en Stèphan.

---

Donderdag 30 juli

Vandaag wilden we heel graag helpen bij het ontbijt. Gister was het al klaargemaakt voordat we mee konden helpen. Dus vandaag stonden we extra vroeg ook op, maar ook dat mocht niet baten want ook dit keer was het water al gekookt. Dit is één van de verschillen, want wij willen heel graag helpen, maar zij willen graag voor de gasten zorgen. Na een lekker ontbijt gingen we naar de bouwplaats waar er ondertussen nieuw zand gestort was en er een steiger was gebouwd om verder te kunnen bouwen aan de muur. We begonnen weer met stenen gooien in een rijtje naar de juiste plaats en het scheppen van zand voor de veranda. Na een korte break met een banaantje werden er nieuwe stenen gebracht en gingen we verder met ons werk.

Ondertussen was er een groepje bezig met het organiseren van een sportmiddag voor de 190 kinderen van de school. Na veel gepuzzel en overleg kwamen zij tijdens de lunch met het plan. Ze hadden verschillende activiteiten bedacht en een heel wisselschema. Nadat iedereen begreep wat hij moest doen kwam Willy met de mededeling dat er mindere kinderen zouden komen. En het waren er zeker minder in totaal waren er 50 á 60. Maar dit mocht de pret niet drukken zagen wij aan de glimlachende kinderen. De skippyballenrace en de kruiwagenrace zorgde voor veel hilariteit en gelach, het voetbal en de estafette zorgde voor veel fanatieke kinderen. De middag werd afgesloten met een potje voetbal voor de jongens en korfbal voor de meiden. Korfbal kent iets andere regels in Oeganda dan in Nederland, maar door de fanatieke Oegandezen werd het een spannende wedstrijd. We hebben de Hollandse eer wel hoog gehouden door te winnen. Aan de ene kant helaas, maar aan de andere kant ook wel leuk moesten we alweer weg want we zouden naar de gevangenis gaan.

Eenmaal aangekomen bij de gevangenis bleken de gevangenen nog aan het werk te zijn en konden wij even in de kliniek kijken. Er was een kliniek voor zieken en voor zwangere vrouwen die daar konden bevallen. In de hoek van de ziekenzaal , in dezelfde ruimte als twee zieke kinderen, lag een man met tuberculose. Er was geen quarantaineruimte, dus dit was de enige plek die ze voor hem hadden. Daarna gingen we naar de gevangenis waar verschillende mensen iets vertelden aan de gevangenen om ze als het ware hoop en moed te geven om door te gaan. Daarna hebben wij verschillende spullen gegeven als wc-papier, tandenborstels, tandpasta, suiker, bonen en meel. De gevangenen waren hier heel blij mee en bedankte ons dan ook meerdere malen. De meesten van ons vonden het indrukwekkend om te zien omdat het contrast zo groot was tussen de gevangenen en ons. Het deed ons goed dat de gevangenen zo dankbaar waren voor de spullen.

Terug op het terrein begon een groepje met koken, anderen speelden met de kinderen en andere liepen een rondje door het dorp waar ze een plaatselijke voetbalwedstrijd zagen. Na een heerlijke maaltijd met rijst, aardappelen en een groentemix was het weer tijd voor de afwas. Deze avond werd het kaartspel ‘Ontmoeting’ gespeeld, waarbij de belevenissen en indrukken van elkaar in de afgelopen dagen werden gedeeld. De avond wordt straks gezamenlijk afgesloten door onder andere deze blog te plaatsen.

Mariëlle en Paulien

P.S. we hopen op veel reacties die we dan morgenavond kunnen lezen.

• 30 Juli 2015 - 21:47

Joëlle :

HALLO ALLEMAAL top te lezen hoe jullie het hebben en wat jullie al allemaal gedaan en beleefd hebben! Super fijn dat de kinderen daar jullie zo verwelkomt hebben! Geniet en beleef nog mooi dingen daar.! Have a Nice time in Uganda! Gods Bless you . Greetings form Holland voor jullie groetjes. Joëlle :)

• 30 Juli 2015 - 22:01

Marlene Peter En Elly Van Der Knaap:

Hoi lieve Joanne en Maarten en derest natuurlijk!

We worden heel erg warm en blij om deze verhalen te lezen
    Het klinkt allemaal heel erg indrukwekkend.
    Jullie hebben al heel veel gedaan en meegemaakt in een korte periode.
    Heel heftig maar zeker ook mooi!
    Wij hopen dat jullie de komende dagen nog zoveel mooie en indrukwekkende dingen mogen mee maken, ik ben er erg blij dit zo te volgen want dan ben ik er toch nog een beetje bij.
    Het weer is hier erg herfstachtig veel regen en koud voor deze tijd in het jaar.
    Ik ben samen met me ouders een paar dagen weg geweest met me paard, tussen de buien doorgereden hihi
    We missen jullie wel heel erg, maar we weten dat jullie zulk goed en dankbaar werk leveren. Joanne, voor jou ik geef ons paardje elke dag een extra knuffel en kus hoor!
    Wil jullie allemaal succes wensen en heel veel plezier!!
    Ik hoop snel van jullie te horen op het volgende blog!

Liefs van Peter, Elly en Marlene

• 30 Juli 2015 - 22:03

Jannie Van Lieburg:

Hoi Natasja en al de andere kanjers,
    Wat ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen.
    Wat zullen jullie gelachen hebben toen jullie met z'n allen dat busje in gingen.
    Hoe ziet jullie ontbijt eruit, ben wel benieuwd.
    Kijk nu al weer uit naar jullie volgende verhalen.
    Hele dikke kus van ons voor jullie allemaal.
    Jannie, George en Arenda en (tijger) ze mist je een beetje Natas.

• 30 Juli 2015 - 22:07

Jannie:

Lieve allemaal,
    3 van de 5 foto's kunnen wij niet openen.
    Misschien de volgende keer
    Het gaat om. 0668, 0637 en 0625.

• 30 Juli 2015 - 22:28

Siska De Lange:

Zo hee wat hebben jullie al veel beleefd in die paar dagen! echt onwijs gaaf om te lezen en de foto's te zien.
    ( vooral die dynamische foto van jou Sanne ). Vooral dat bezoek aan de gevangenis lijkt me wel heel heftig maar fijn dat jullie daar wat praktische dingen hebben kunnen achterlaten, dat betekent vast heel veel.
    Succes met bouwen en laat je niet te veel uitlachen door die bouwvakkers he.
    xxxx

• 30 Juli 2015 - 22:34

Paula, Richard En Anouk:

Lieve Sanne,
    Allereerst vinden wij het heel erg stoer dat jij aan dit project mee doet!
    Super om te zien wat jullie daar doen.
    Leuk om je meteen al op de foto in actie te zien.

Groetjes,

Richard, Paula en Amouk

• 30 Juli 2015 - 22:43

Klaas En Elles:

Lieve Mariëlle Nathalie Michel Martin Jeffrey Stephan en de rest.
    Wat super fijn om dit allemaal te lezen,zo worden we een beetje op de hoogte gehouden.
    Wat maken jullie een hoop mee zeg en dat al in zo'n korte tijd.We hebben net een paar foto's gezien (helaas kunnen we ze niet allemaal openen ) en zien dat jullie al hard aan het werk zijn.Mooi wat jullie allemaal doen! We zijn echt trots op jullie! Een ervaring om nooit vergeten.Intussen staan wij op de camping in Drenthe wel stil zonder jullie en denken regelmatig aan jullie. We kijken uit naar jullie verhalen,mooi dat dit kan zo.Allemaal succes! Liefs Klaas en Elles

• 30 Juli 2015 - 22:43

Karin Oenema:

Hoi allemaal,
    Pas vier dagen weg en al zoveel meegemaakt en indrukken opgedaan!
    Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Liefs Karin

• 30 Juli 2015 - 22:46

Soraya Pechler:

Ontzettend leuk om jullie ervaringen te lezen. Vooral jullie activiteiten met de kinderen. Geniet van deze mooie ervaring! En nog veel succes toegewenst! Liefs uit Nederland.

• 30 Juli 2015 - 22:47

Annelies:

Wat ontzettend fijn om op deze manier er een beetje bij te zijn.
    Leuke verhalen, jullie hebben al een hoop gedaan.
    En de foto's zijn erg sprekend! Helaas kunnen we ze niet allemaal openen.
    Maar Stef volgens mij ben je erg onder de indruk.

Geniet ervan.

Jaap Annelies Senny

• 30 Juli 2015 - 22:51

Wilmy Alderliesten:

dag allemaal!!

wat heerlijk om jullie verslagen te lezen!!
    Geen betonvlechten dit keer Matthijs??
    de verslagen zijn al uitgeprint en gaan morgen naar de oma's..;-)

Maak van elke dag een mooie dag!!

Wilmy

• 30 Juli 2015 - 22:52

Suzanne Boersma:

Hoi Eef en andere bikkels,

Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Een hoop nieuwe indrukken. En zo te horen zijn jullie meteen lekker aan de slag. Knallen maar!

Geniet van alles!

Liefs, Suzanne

• 30 Juli 2015 - 22:58

Hilde En Judith:

Hoi bikkels, geweldig om jullie avonturen mee te kunnen lezen. Heel veel succes daar en blijf bloggen.

• 31 Juli 2015 - 07:44

Annerieke:

Hallo allemaal,

Wat mooi om jullie verhalen te mogen lezen! Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
    Veel succes daar en vooral veel warm contact toegewenst.

Annerieke, Dik en Vera

• 31 Juli 2015 - 08:13

Denise Manuel Jaimy Davy Henny:

Hoi lieve Natasja, en alle anderen!
    Wat leuk om te lezen hoe het daar is en wat jullie allemaal doen!
    We kijken uit naar de volgende verslagen!
    We hopen dat alles goed met je gaat maar dat geloof ik wel!
    Heel veel plezier verder en geniet ervan meid!
    Het is een mooie onvergetelijke ervaring met soms ook wat verdrietige en
    Moeilijke dingen die je zult zien maar laat dat de pret niet bederven!!
    Werkse lieverd, maak er iets moois van!!
    De mensen daar zijn eeuwig dankbaar voor wat jullie doen en dat jullie
    Er alleen al zijn voor ze!
    We missen je en zien je snel weer!!!
    Heel veel liefs van ons 5jes.
    Xxx denise, Manuel, jaimy, davy en Henny

• 31 Juli 2015 - 08:22

Andra, Peter En Noa:

Lieve allemaal,

Wat fijn dat jullie er nu zijn en het allemaal goed gaat. Na zo'n lange voorbereiding is het fijn om nu aan de slag te zijn met het project.

Veel plezier en succes gewenst vanuit Italië,

Andra, Peter en Noa

PS houd de eer bij het korfballen wel hoog want NL is niet voor niks meestal wereldkampioen

• 31 Juli 2015 - 08:56

Elly Kuyv:

Lieve Ef,lieve mensen

De slag te pakken en draai gevonden. Mooi om te lezen.

Geniet van Oeganda!!
    Groetjes Paul & Elly

• 31 Juli 2015 - 09:18

Milou:

Hee allemaal,

Super om jullie reisverslagen te lezen! Zo te horen hebben jullie het erg naar je zin en hebben jullie al veel mooie dingen meegemaakt. Fijn dat het bouwen goed verloopt en dat jullie zoveel tijd met de kinderen kunnen doorbrengen. Leuk dat jullie met de meiden korfbal hebben gespeeld! Ik kan me inderdaad nog goed herinneren dat de kinderen (vooral vrouwen) erg fanatiek waren met korfbal!

Heel veel succes met het bouwen en alle andere werkzaamheden! Geniet van alle mooie en bijzondere dingen die jullie meemaken!

Michiel & Milou

• 31 Juli 2015 - 09:18

Suzan Van Dam:

Dappere Mzungus,

Wat een heerlijke verhalen om te lezen. Het prachtige land, Willy en het welkom zo bijzonder! Wij Moordrechtenaren zijn woensdag terug gekomen uit Gambia waar wij hard gewerkt hebben aan een school. Een unieke ervaring. Eén tip: geniet, geniet en geniet, neem alle ongemakken voor lief want het is zo voorbij.

Groet Suzan

• 31 Juli 2015 - 09:31

Tine:

Hallo harde werkers ,

Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen en ook zo uitgebreid !!! Ik vindt het top want dan heb ik wat te lezen !!!! En leuk ok dat er zoveel reacties op terug komen !!!! Ga zo door .

Groet aan jullie allen maar ook aan William en de kinderen . TINE

• 31 Juli 2015 - 10:05

Hartger:

Wat een leuke en inspirerende verhalen en foto,s.

Wat hebben jullie al veel meegemaakt in een korte tijd. De verhalen zijn wellicht leuker dan allemaal korte smsjes. Het geeft een heel mooi en compleet beeld.

Wij gaan hier ook nog maar door met een muurtje verven uit solidairiteit.

Karin, hartger en anton

P.s wij hebben hier wel voldoende stromend water, hier noemen wij dat regen. Wat de laatste maanden hier te weinig is gevallen, zijn we even aan het inhalen.

• 31 Juli 2015 - 11:05

Ronald Angelique Anouk:

Beste allemaal
    Wat leuk om te lezen hoe jullie zijn ontvangen in bakulula.
    Het is fijn dat jullie voor deze mensen iets kunnen betekenen.
    Bijzonder om de ervaringen op te doen die jullie daar mee maken. Vooral geen luxe zal soms niet mee vallen. Zo kun je maar weer eens zien hoe goed wij het hebben . Maar ook dat je heel blij kunt zijn als je niet alle luxe hebt en het in kleine dingen vind.
    De gevangenis zal best wel erg indrukwekkend geweest zijn. Dat is wel even wat anders dan hier! Wij wensen jullie nog veel mooie ervaringen toe de komende tijd. Geniet van de tijd.
    Voor je het weet zit je weer in t hectische nederland. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag en fotos. Groetjes Angelique Scherpenisse

• 31 Juli 2015 - 11:22

Piet En Nely Jansen:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen en wat hebben jullie al veel gedaan.
    Vooral de foto's die we zagen geven een leuk beeld waar jullie mee bezig zijn.
    Jullie hadden toch nooit kunnen denken dat je zou helpen om een school te bouwen.
    Volgens ons doen jullie dat met veel plezier.
    Ook leuk om die mooie donkere koppies van de kinderen te zien.
    We wensen jullie veel succes en plezier met elkaar.
    Allemaal de hartelijke groeten en speciaal Mariëlle, Nathalie, Michel, Stephan, Jeffrey en Martin
    Van opa en oma Jansen

• 31 Juli 2015 - 11:48

Lia:

Hallo allemaal, maar vooral Geke, Rieke en Matthijs,
    Wat een leuke verhalen allemaal. Leuke foto's. Ik sluit me aan bij alle wensen van voorgaande schrijvers. Ik hoop dat jullie nog leuke weken zullen hebben en dat je weer gezond terugkomt.

Tot na afloop van de reis... Lia

• 31 Juli 2015 - 12:29

Ton:

Ha, Geke, Rieke, Matthijs en alle anderen,

Leuke verlagen om te lezen en leuke foto's! Weinig toe te voegen aan alles wat hiervoor al geschreven is. Geniet van alle mooie, nieuwe en vreemde indrukken. En pas goed op elkaar en op jezelf!

Groeten, Ton

• 31 Juli 2015 - 17:45

Annet En Bert:

Hoi allemaal,

Mooi om jullie belevenissen te lezen. Vanuit een zonnig Frankrijk leven en lezen we met jullie mee. Ook onze wifi laat te wensen over, dus zie dat maar als een beetje solidariteit. Heel veel succes met jullie (bouw)activiteiten!

Lieve groet
    Bert en annet

• 31 Juli 2015 - 19:22

Marion Vermeeren :

Wat leuk om op deze manier mee te kunnen lezen! Wat neven jullie al veel meegemaakt.
    Groetjes,
    Marion Vermeeren

• 31 Juli 2015 - 19:27

Margreeth:

Lieve Mensen,
    Wat ontzettend leuk om jullie blog te lezen en zo op de hoogte te zijn van jullie avonduren! Krijg de indruk dat jullie met spierballen terug komen van het stenen sjouwen en zand scheppen. Geniet van de blije gezichten van de kinderen, ze hebben niets maar zijn blijer en vaak gelukkiger dan de kinderen in Nederland. War is deze reis toch een mooie ervaring voor jullie verdere leven! Blijf vooral schrijven. Lieve groet Margreeth

• 31 Juli 2015 - 20:15

Margo:

Heeeii Nina, Anouk en de rest!
    Ik heb zo veel respect voor jullie, kanjers!!
    Super om het zo bij te kunnen houden vanuit Corsica ;)

Succes xxxxx Margo

• 31 Juli 2015 - 20:46

Opa En Oma Van Lieburg:

Beste Anouk en Natasja,

We hebben met grote belangstelling jullie perfekt geredigeerd reisverslag gelezen.
    We zullen jullie op internet blijven volgen en zijn ervan overtuigd dat het team
    daar in donker Afrika voortreffelijk werk zal verrichten. Gods zegen toegewenst
    van

Opa en Oma

• 01 Augustus 2015 - 11:38

Sven En Annemay:

Hallo Bazungu’s,

Hoe gaat het daar met jullie in het afgelegen Oeganda? Zo te lezen goed! Super fijn, het zal wel een hele cultuurshock zijn geweest. Jeffrey die zijn nieuwe IOS update niet heeft kunnen doen, Nathalie die haar macbook niet heeft mee kunnen nemen en nu vast van blikjes stoelen aan het maken is en Michel die nu met stenen moet bodybuilden. Maar gelukkig hebben Marielle en Paulien de Pabo gedaan, dus zijn er tenminste mensen die het zooitje wat in het gareel kunnen houden en de Oegandeese kinderen ook nog wat bij kunnen brengen. Al zal Nathalie haar creatieve skills ook wel kunnen gebruiken en kan Jeffrey vast en zeker wel een paar weken zonder de IOS update (weet wel Jef, dat die echt mega goed is en echt zonde dat je je iphone nou niet kan bijwerken :P). Maar wees niet getreurd want je kan nog wel een bijlesje korfbal nemen. Sommigen organiseren een korfbal sportdag… zou dit initiatief toevallig bij Niels, Anouk en Nina vandaan komen? Al verbaast ons dat ten zeerste aangezien Anouk in Koekoelela is aangekomen in plaats van Bukulula en dan nog niet gesproken over Niels… geen geflikflooi he? Dan weet hij vast genoeg. Je weet wat er dan gebeurd Niels… Nina zal vast de bukulula-gangers in de boeien slaan of heeft zij zelf al een nachtje in die cel moeten doorbrengen? In ieder geval is het aan de rest van de groep om het zooitje ongeregeld in bedwang te houden! Hier missen jullie niets: zon, vakantie, genieten, lekker eten, series kijken en een nieuwe IOS update. Oh en wisten jullie dat er nieuwe films op Netflix staan? Nee, zonder dollen: we vinden het super goed wat jullie daar doen en volgens mij hebben jullie het goed naar je zin en al veel zinvol werk kunnen verrichten. Geniet van deze mooie ervaring, voor je het weet zit je gewoon weer thuis. Maak er wat van met z’n allen en we houden jullie blog in de gaten!

Liefs, Sven en Annemay

P.S. Leuke foto’s!

• 01 Augustus 2015 - 14:32

Irene:

Hoe gaat het met jullie .
    Hebben jullie nog wat reisverslagen.
    Of hebben jullie niets te vermelden wat jullie daar doen
    Ben wel benieuwd.
    veel liefs irene

• 01 Augustus 2015 - 20:15

Marijke Roggeveen:

Vanuit Capelle een hartelijke groet voor alle bouwvakkers en andere werkers...geniet van alles wat je meemaakt en verder nog een goede tijd gewenst! Groet, buurvrouw Marijke

• 01 Augustus 2015 - 22:29

Marja:

Lieve mensen,
    Wat geweldig om jullie reisverslagen te lezen. Bedankt. Wat een avonturen beleven jullie!
    Wat een belevenis. Daar ben ik blij om jullie hebben er ook heel veel voor over gehad om dit te dien. Nog een fijne periode toegewenst. Gr. Marja

• 01 Augustus 2015 - 23:56

Jannie:

Lieve Natasja en al de andere,
    De eerste week is bijna een feit.
    Morgen jullie eerste kerkdienst,
    Wens jullie hele fijne momenten met elkaar tijdens de dienst,
    Jannie

• 02 Augustus 2015 - 11:49

Josephine :

Hoi lieve Sanne en de rest van de crew,

Super om te lezen dat het goed met jullie gaat en de foto's zien er ook heel leuk uit haha! Fijn dat jullie het korfbaltalent zelfs in Uganda laten zien :). De kinderen zien er erg blij uit met jullie komst, wat ook wel blijkt uit de blogposts die er tot nu toe zijn!

Biervest mist je heel erg San en we hopen dat jullie daar kunnen doen wat er gepland stond, en er een hele leuke ervaring aan over houden. Als je terug komt willen we graag een uitgebreid verslag en je een groepsknuffel geven,

xxxxxxxxxxxx de Biervestjes

• 02 Augustus 2015 - 15:27

Mzungu David:

Ongelooflijk hoe snel de bouw gaat!!!! Super mooi om te zien, groeten aan Uncle Willy en Sara plus de rest!

Weraba Mzungusssss

• 02 Augustus 2015 - 18:04

Oma Van Niels:

Veel succes met alles wat jullie ondernemen. Ik merk dat de sfeer heel goed is. Veel plezier met elkaar groetjes Oma

• 02 Augustus 2015 - 20:13

Arenda:

Hoi Natas en alle anderen.
    Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen.
    Het zal daar zeker wel heel erg warm zijn?
    Hoe is het eten daar? En hebben jullie nog last van jullie buiken gehad?
    Hier gaat alles wel goed hoor (ondanks dat ik je heel erg mis).
    Daarom ben ik elke dag op de manege aan het helpen en paardrijden.
    En raad eens zusje... IK HEB 2x GESPRONGEN MET POKY!!!!!!!!
    En vind het eigenlijk helemaal niet meer zo eng, ik begin het nu juist alleen maar leuk te vinden.
    Dus als je terug bent gaan we samen een keertje springen.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal om te lezen.
    Ik hoop dat jullie daar heel veel voor die mensen en kinderen kunnen betekenen en dat jullie het daar naar jullie zin hebben.
    Maar kom gauw weer terug ^^
    Dikke kus en knuffel voor jullie allemaal.
    xxxx Arenda.

• 02 Augustus 2015 - 20:44

Opa Jaap En Oma Heinke Van Anouk En Nina:

Lieve allemaal,
    na veel en lang voorbereiden deze indrukwekkende ervaringen mee te mogen maken is heel mooi.
    Sucses met alle plannen en geniet vooral samen met de kinderen.
    Lieve Anouk en Nina met onze gedachten zijn wij heel dicht bij jullie.
    Lieve groeten uit Groningen Opa Jaap & Oma Heinke

• 02 Augustus 2015 - 20:52

Sietske:

Leuk om te lezen allemaal!
    Geek, de shit is aan de 15e (als die dan al doorloopt tenminste :p)
    Groetjes Sietske

• 05 Augustus 2015 - 11:36

Hans En Karen:

Wat enorm gaaf en herkenbaar om te lezen allemaal!! En leuk om die foto's te zien! Alle prachtige herinneringen van onze week vorig jaar in Bukulula komen weer boven :-)
    Groetjes, Hans en Karen