De laatste weken voor vertrek... - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Werkvakantie Capelle - WaarBenJij.nu De laatste weken voor vertrek... - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Werkvakantie Capelle - WaarBenJij.nu

De laatste weken voor vertrek...

Door: Werkvakantie Bukulula

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie

23 Juni 2015 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Iedereen in het dorp kent William. Als kippenhouder. Als betrokken dorpsbewoner. Als pastor. Als politieman. Als schooldirecteur. Samen met zijn vrouw Sara runt hij de kleuter- en basisschool in zijn geboortedorp. In 2012 startte William de Real Shepherd School en ondertussen zijn deze kamers (veel te kleine) klaslokalen geworden. Er moet nodig een echte school komen in Bukulula!

Van 27 juli tot 14 augustus 2015 reizen wij (Natasja, Eef, Paulien, Joanne, Martin, Niels, Sanne, Jeffrey, Marielle, Geke, Anouk, Nathalie, Nina, Stephan, Maarten, Michel, Rieke, Matthijs en Monirah) vanuit PKN wijkgemeenten 'de Gaarde' en 'de Morgenster' vanuit Capelle aan den IJssel naar Bukulula in Oeganda. Om daar een steentje bij te dragen. Soms letterlijk op de bouwplaats, maar ook door de kinderen en andere dorpsbewoners op allerlei manieren te ontmoeten en te ondersteunen waar mogelijk. De reis wordt georganiseerd door Stichting Livingstone.

De komende weken staan in het teken van de laatste voorbereidingen voor vertrek. Inkopen doen (klamboes, volleybalnet en bal, schmink, werkhandschoenen etc). Ook hebben we nog een slotveiling, eindfeest en uitzwaaidienst. Kijk op werkvakantiecapelle.nl voor meer informatie over deze laatste activiteiten!

Tijdens de reis zullen we af en toe een berichtje plaatsen op deze waarbenjij.nu pagina om thuisblijvers te laten delen in onze verhalen en belevenissen. Reacties die geplaatst worden kunnen waarschijnlijk eens of twee keer per week 's avonds voorgelezen worden aan het team.

• 23 Juni 2015 - 13:36

Hartger:

even warmdraaien , het is mij gelukt om dit te vinden.

er is al heel veel aan het team gebouwd. ze kunnen een balletje rondgooien, vierkanten neerleggen en met een heel team op een stukkie plastic staan, elkaar feedback geven en sketches opvoeren over samenwerken. nu maar eens in Oeganda gaan bouwen, daar is het toch allemaal om te doen.

Het is een mooie club, die met elkaar mooie ervaringen gaan meemaken en alle talenten in huis hebben er een top ervaring van te maken.

heel veel succes,

hartger

• 24 Juni 2015 - 12:35

Wilmy:

Geniet van de laatste voorbereidingen, en straks...heel veel plezier en succes!!

Wilmy

• 26 Juli 2015 - 10:12

Wietske Scheerhoorn:

Heel veel succes en geniet er ook van.