Nog drie nachtjes slapen - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Werkvakantie Capelle - WaarBenJij.nu Nog drie nachtjes slapen - Reisverslag uit Capelle aan den IJssel, Nederland van Werkvakantie Capelle - WaarBenJij.nu

Nog drie nachtjes slapen

Door: Werkvakantie Capelle

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie

24 Juli 2015 | Nederland, Capelle aan den IJssel

Nog drie nachtjes slapen, dan is het eindelijk zover! Op maandagmorgen om 8:30 uur verzamelt de Bukululagroep bij De Morgenster (Spoorlaan 2, Capelle a/d IJssel) voor de reis. Na een jaar vol acties en voorbereidingen gaat de reis eindelijk beginnen. Met een prachtig bedrag in de tas gaan we op pad naar William en Sara in Bukulula.

We hebben ingeslagen in Nederland en we nemen extra sport- en spelmateriaal en crea-spullen mee. De klamboes zijn in ons bezit, de vaccinaties en malariapillen zijn binnen en de douchezakken liggen klaar. De eerste koffers worden al ingepakt, het komt nu echt dichtbij.

Vanaf Schiphol wordt gevlogen naar Kampala (Oeganda). De eerste nacht slapen we in Kampala, waarna we op dinsdag doorreizen naar het project in Bukulula. De dagen worden gevuld met werken op de bouw, in de middagen is er tijd voor sporten, workshops, lesgeven, een bezoek aan de gevangenis en meer.

Bij de foto's staat al een aantal foto's uit de afgelopen dagen, er wordt al begonnen met de eerste voorbereidende werkzaamheden.

Volg onze reisverslagen op deze site en meld u aan voor de mailinglijst (links op de site). Uw reacties proberen we elke paar dagen voor te lezen aan de groep (afhankelijk van een internetverbinding...). Leeft en leest u mee?

• 25 Juli 2015 - 23:05

Janne:

Heb een goede reis, geniet, doe iedereen de groeten en kom weer veilig en gezond thuis!

Liefs!!!

• 26 Juli 2015 - 20:55

Yvonne:

Martin en Marielle. Een hele goede reis morgen, en een heel mooie bijzondere werkvakantie gewenst.
    groeten Yvonne

• 26 Juli 2015 - 22:37

Angelique:

Jeffrey en Nathalie een goede reis morgen. Geniet van deze ervaring.en kom weer veilig thuis
    Groetjes Angelique

• 26 Juli 2015 - 22:55

Annelies:

Iedereen een goeie reis en heel veel plezier

• 26 Juli 2015 - 22:58

Teavankorlaar:

alle dappere lieve jonge mensen, een hele fijne en mooie reis en ontmoetingen gewenst.

lieve groet,
    tea van korlaar

• 27 Juli 2015 - 17:35

Fam. Van Ginkel:

Sanne en reisgenoten,

Een goede reis, veel succes en geniet van alle ervaringen daar. Heel mooi dat jullie in Uganda de wereld een beetje gaan verbeteren met het schoolproject.

Liefs,

Richard, Paula, Anouk

• 27 Juli 2015 - 18:00

Marja:

Niels, Heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 27 Juli 2015 - 18:20

Lieve Natasja,
    Hier vanuit het natte Nieuwerkerk aan den IJssel, wens ik je alle goeds toe.
    Bij ieder vliegtuig dat overkomt moet ik aan je denken.
    Kijk goed om je heen, neem alles goed in je op, zodat je het ons kan vertellen.
    Dikke kus,
    Mama, George en Arenda

• 27 Juli 2015 - 23:25

Hey Natasja,
    Hier klaar om mijn bedje in te duiken.
    Heb vanmorgen Judith nog gezien op Schiphol.
    Welterusten en morgen weer gezond op voor de lange reis naar Bukulula.
    Dikke kus voor jullie allemaal.

• 28 Juli 2015 - 20:42

Jannie Van Lieburg:

Hoi Natasja en al de anderen,
    Fijn om te hoeren dat de vlucht goed is gegaan en dat jullie veilig voet op Afrikaanse bodem hebben gezet.
    Hier regent het steeds pijpenstelen en waai je nog net niet uit je hempie, aan het einde van de week hoop het beter te worden.
    Kanjes, bouw ze!!!!!!!!!!
    Groetjes,

• 29 Juli 2015 - 06:51

Rick Jansen:

Dag Familieleden en aanhang. Vanuit Turkije leven we met jullie mee. Heb een goede werkvakantie in mooi Oeganda.

• 29 Juli 2015 - 16:11

Tine Noordman:

Fijn om te lezen dat de vlucht goed gegaan is . Jongeren ik vindt jullie kanjers ,maar dat wisten jullie al .Door dit te doen zit je hart op de goede plaats . Je zet je in voor anderen die het echt nodig hebben . Ik neem mijn pet voor jullie af . Jullie zijn kanjers met hoofdletter K . (waar heb ik dat meer gezien en gelezen ) Ervaar , geniet en hou ook voor jezelf een dagboek bij als je daar de tijd voor kunt vinden . Want dit maak je niet 1 2 3 keer mee . Groet aan jullie allen Tine

• 29 Juli 2015 - 17:39

Siska De Lange:

Hallo allemaal,
    Inmiddels hebben jullie de eerste werkdag erop zitten, misschien onwijs veel spierpijn? En al heel veel indukken gekregen;alles zal wel anders zijn, de geuren, kleuren en geluiden..
    Ben zo benieuwd hoe jullie het hebben daar en ik kijk uit naar jullie eerste blog.
    Hier gebeurt helemaal niets bijzonders, het is en beetje herfst echt niet te filmen.
    Groetjes en liefs van Siska

• 29 Juli 2015 - 20:46

Joëlle :

Heey allemaal! Ik wens jullie alle goed daar in Uganda! Ik heb echt respect voor jullie!
    Maak er wat moois van met elkaar. Ik lees jullie blogg elke dag! Groetjes
    Joëlle

• 29 Juli 2015 - 21:55

Hartger:

Hoi allemaal,

Top dat jullie aan de slag zijn en goed aangekomen zijn. Wij zijn trots op jullie. Ook wel een beetje jaloers, wij zijn ook maar aan het klussen geslagen om een beetje solidair te zijn.

Veel succes, we kijken uit naar jullie reacties

Karin en hartger en anton

• 29 Juli 2015 - 23:03

Elles:

Lieve familie..mariëlle.nathalie michel martin jeffrey stephan en ook alle andere deelnemers.
    Wij zijn blij te horen dat jullie geland zijn en nu ook op de plaats van brstemming zijn.
    Wij hopen gauw wat te horen hoe jullie het hebben daar.Vanochtend al hard gewerkt als t goed is en vanmiddag gesport.Mariëlle smste al super lieve kids....was leuk te horen. Wij gaan morgen kamperen in drenthe raar zo samen,we waren ook zo klaar meti inpakken. We hebben er wel zin in. Wij hopen dat jullie veel plezier hebben daar met elkaar,wij zijn trots oo jullie dat jullie dit alles doen voor anderen.
    Fijne tijd daar,lieve Groetjes Klaas en Elles

• 30 Juli 2015 - 11:06

Wilmy:

Dag allemaal!

Al een paar dagen op plaats van bestemming, dus hopelijk geacclimatiseerd...;-)
    Zijn de werkhandschoenen al "ingewerkt"..?
    Hier in Moordrecht wordt ook meegeleefd met jullie, en krijg ik veel reacties.
    Heb het goed met elkaar, geniet van het land en de mogelijkheden die jullie daar krijgen om mooi werk te verrichten!!

Lieve groet en succes!!

Wilmy

• 30 Juli 2015 - 12:26

Annet:

Lieve allemaal,

Fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie al zo druk aan het bouwen zijn geweest. Leuk Nina dat jouw naam nog iets betekent in het Ugandees :-)
    Wij zijn eigenlijk best snel na jullie vertrokken afgelopen maandag en zitten nu in zuid- Frankrijk in de Haute alpes op een best wel een beetje een primitieve camping. We leven dus praktisch gezien wel een beetje met jullie mee. Ook geen wifi. Vandaar dat we maar even koffie drinken bij de Mac om jullie een berichtje te sturen. Heel veel succes met bouwen en alle andere activiteiten! Geniet van alles wat je daar kan en mag doen!
    Lieve groet,
    Bert en Annet

• 30 Juli 2015 - 13:21

Annelies Vegter:

Hoi Stephan,Michel,Marielle,Martin,Nathalie en Jeffrey.Maar natuurlijk allemaal!

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat de vlucht goed is gegaan.
    Geniet maar van de dingen die op jullie pad komen.

Wij gaan morgen richting Frankrijk, hopen dat we wel een keer jullie reisverslag kunnen lezen.

Heel veel plezier en lieve groetjes,

Jaap Annelies Senny (en ook van Ingrid )

• 30 Juli 2015 - 13:29

Hey die Natasja,
    wilde je even zeggen dat we bericht binnen hebben gehad dat je een heeeeeeele brave burger bent en na de vakantie stage mag gaan lopen.
    Je kamer schiet al aardig op, wat heb jij een kleding zeg.
    Werk ze daar, niet te bruin worden want dan moet ik weer meer in de zon gaan zitten.
    Iedereen de groetjes vanuit een bewolkte regenachtig Nieuwerkerk aan den IJssel.
    Ben zooooooooo trots op jullie.
    Dikke kus,
    Jannie, George en Arenda (en tijger)

• 30 Juli 2015 - 16:27

Eddy Van Ee:

Hey Natasja,

De operatie aan mijn hand is goed gegaan alleen moest de chirurg wel stevig de tunnel waar de pees in zit doorknippen je kon het horen kraken zo vast zat de pees al aan de tunnel.
    Maak er nog wat moois van daar en we zien elkaar rond 14 augustus weer.
    Groetjes Eddy en Anja.

• 30 Juli 2015 - 18:50

Andra, Peter, Noa:

Lieve allemaal,

Fijn dat jullie zijn aangekomen. Na zo'n lange voorbereiding is het leuk om nu bezig te zijn met het project. Wij wensen jullie vanuit Italië veel zonnige groeten.

Werkze,

Andra, Peter, Noa